Maailman johtava autojen sisätilaratkaisujen valmistaja, Faurecia, lisensioi TactoTekin® muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) teknologian

Sopimus käsittää sekä IMSE-ratkaisujen suunnittelun että valmistuksen

OULU, SUOMI / MERU, RANSKA (19. joulukuuta 2018) – Yksi maailman johtavista autoteollisuuden teknologiaratkaisujen toimittajista, Faurecia, ilmoitti tänään allekirjoittaneensa lisensiointisopimuksen TactoTekin® kanssa. Lisensiointisopimus antaa Faurecialle mahdollisuuden suunnitella ja valmistaa täysin uudentyyppisiä autojen sisätilojen kontrollielektroniikkaratkaisuja autoteollisuuden asiakkailleen TactoTekin IMSE-teknologian avulla.

”Faurecia sijoittaa määrätietoisesti ”plastronicsiin”, eli elektronisia toimintoja muoviin integroivaan sisustukselliseen pintaan, koska se antaa mahdollisuuden kehittää asiakkaiden toivomia kevyitä, ohuita, kolmiulotteisia ja toiminnallisia pintoja modernilla ja kauniilla tavalla,” kommentoi David Weill, Faurecian markkinoinnin ja liiketoiminnan kehityksen varatoimitusjohtaja. ”TactoTekin IMSE on maailman kehittynein teknologia ”plastronicsin” suunnitteluun ja valmistukseen. Nyt kun suunnittelemamme IMSE-osat ovat läpäisseet Faurecian laatukriteerit ja -etapit, haluamme edetä IMSE-ratkaisujen tuotteistuksessa ja markkinoinnissa mahdollisimman ripeästi.”

Samalla kun IMSE-teknologia mullistaa elektroniikkasuunnittelun ja elektronisten kosketuspintojen tuotekehittelyn sekä valmistuksen, se vahvistaa autoteollisuuden toimijoiden (OEMien) ja näiden osavalmistajakumppaneidensa tiivistä yhteistyötä. TactoTekin strategiana on lisensioida IMSE-teknologia niille osavalmistajille, joilla jo on tiivis kumppanuus merkittävimpien autobrändien kanssa. Jokainen IMSE-teknologiaa lisensioiva yritys räätälöi ratkaisunsa haluamalleen markkinalle, tuoden toiminnallisiin osiin yksilöllistä muotoilua ja teknologista erottautumiskykyä,keveyttä, sovellettavuutta sekä täysin uudenlaista tyylikkyyttä.

IMSE-teknologian lisensiointi vaatii tiivistä ja jokaiselle asiakkaalle erikseen räätälöityä yhteistyötä, niin kyvykkyyksien kuin asiakkaan liiketoimintaratkaisujenkin erilaisuuden takia. TactoTek kehittää teknologiasiirtoon myös erilaisia koulutusohjelmia varmistaakseen, että lisensoija on lopulta ”IMSE-valmis” ratkaisujen itsenäiseen suunnitteluun ja valmistukseen.

”On kunnia saada Faurecia TactoTekin ensimmäiseksi autoteollisuuden sisätilaratkaisuja valmistavaksi lisenssiasiakkaaksemme,” kommentoi Jussi Harvela, TactoTekin toimitusjohtaja. ”Faurecian sitoutuminen IMSE-teknologian tuotteistukseen on erittäin tärkeä etappi TactoTekille. Tällä lisensiointisopimuksella IMSE-ratkaisujen saavutettavuus autobrändeille tulee laajenemaan maailmanlaajuiseksi.”