Nanogate lisensioi TactoTekin® muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) valmistusoikeudet, tavoitteenaan useat markkina-alueet

Yritys tähtää ”IMSE-valmiuteen” Itävallan tehtaallaan vuoden 2019 loppuun mennessä

OULU, SUOMI / GÖTTELBORN, SAKSA (30. tammikuuta, 2019) – Muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) markkinajohtaja, TactoTek™, julkaisi tänään allekirjoittaneensa lisensiointisopimuksen maailman johtavan esteettisten ja korkeateknologisten pintojen ja komponenttien valmistajan, Nanogaten, kanssa. Sopimus kattaa IMSE-ratkaisujen markkinoinnin ja massavalmistuksen TactoTekin lisenssiasiakkaana.

Teknologiasiirto on käynnissä, ja Nanogaten tavoite on olla massatuotannossaan ”IMSE-valmis” vuoden 2019 loppuun mennessä. Nanogatella on nykyisellään kymmenen (10) tehdasta: kuusi Saksassa, yksi Itävallassa, Slovakiassa ja Alankomaissa, sekä yksi Ohiossa, USA:ssa. Nanogaten ensimmäinen IMSE-ratkaisujen valmistaja tulee olemaan Itävallan tehdas, jossa jo on aiempaa kokemusta IML-osien (IML, in-mould labelling) valmistuksesta autoteollisuudelle.

Älykkäiden pintojen tuominen valikoimaan nostaa Nanogaten asiakkaiden kilpailukykyä useilla markkinoilla: niin auto- ja kodinkoneteollisuudessa, kulutuselektroniikassa kuin ilmailu- ja lääkelaitepuolellakin. Yrityksellä on kattava tuotevalikoima erilaisten esteettisten pintojen valmistuksessa, erityisesti metalloitujen höyrysaostettujen (PVD, physical vapor deposition)pintojen prosesseissa.

”Kysyntä elektronisten toimintojen integroimisesta huippulaadukkaisiin pintoihin on erittäin vahva useilla, yhä kasvavilla, markkinoilla,” kommentoi Ralf Zastrau, Nanogaten toimitusjohtaja. ”Kumppanuus TactoTekin kanssa vahvistaa jo ennestään kattavaa osaamistamme esteettisten pintojen suunnittelussa ja massavalmistuksessa. IMSE-ratkaisuilla tuomme kauniisiin pintoihin uudenlaista toiminnallisuutta hyvin hienostuneella tavalla, ja teknologia täydentää erinomaisesti strategiaamme viimeaikaisen Nanogate heT Engineering (heT) yritysostomme lisäksi.”

TactoTekin IMSE-lisensiointisopimus mahdollistaa monipuolisten IMSE-ratkaisujen valmistuksen. Lisensiointisopimus kattaa oikeuden hyödyntää TactoTekin teollisoikeuksia ja tietotaitoa, sekä myös käytännön teknologiasiirron IMSE-ratkaisujen itsenäiseen massavalmistukseen.

”Nanogate on tunnettu laadukkaiden autoteollisuuden, kodin elektroniikan, sekä teollisten pintaratkaisujen toimittaja useilla eri markkinoilla,” toteaa Jussi Harvela, TactoTekin toimitusjohtaja. ”TactoTekin lisensiointimalli auttaa yrityksiä innovoimaan täysin uudenlaisia ja kilpailukykyisiä ratkaisuja lisäarvoa etsiville asiakkailleen. Se vastaa myös autovalmistajien (OEM) tarpeeseen työskennellä nykyisten alihankkijoiden kanssa IMSE-osien valmistuksessa. Nanogate on selkeä edelläkävijä ja ensisijainen massavalmistuskumppani useille laatua etsiville brändeille.”