OptoFidelity ja TactoTek aloittavat muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE) tuotantoautomaatiotestaustyökalujen kehittämisyhteistyön

OULU, SUOMI / TAMPERE, SUOMI (28. toukokuuta, 2019) – Robottiavusteisten tuotantotestaustyökalujen johtava toimija OptoFidelity, ja muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) markkinajohtaja TactoTek, julkaisivat tänään OptoFidelityn aloittavan testausautomaatioratkaisujen kehittämisen IMSE-osien valmistusta varten.

OptoFidelity ja TactoTek kehittävät testausmenetelmiä muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan testausta varten: Yhdistämällä OptoFidelityn älypuhelintestausosaaminen ja TactoTekin IMSE-teknologiaosaaminen syntyy aivan uudenlaista lisäarvoa TactoTekin asiakkaille.

OptoFidelityn testausratkaisuja tullaan soveltamaan jokaiseen IMSE-teknologian neljään tuotantovaiheeseen:

• Visuaalisen pinnan ja elektroniikan painamiseen,
  • Komponenttien liittämiseen,
  • Lämpömuovaukseen ja
  • Ruiskuvaluun.

”Lämpömuovauksen aikana tapahtuva monikerroksisen painetun elektroniikan venyminen vaatii uudenlaista testausta niin toiminnallisuuden kuin suorituskyvynkin mittaamisen suhteen,” kommentoi Miikka Kärnä, operatiivisten toimintojen johtaja TactoTekillä. ”OptoFidelityn testausmenetelmillä saatava tieto auttaa meitä jatkokehittämään IMSE-teknologian suunnittelua ja massavalmistusta.”

Kehittääkseen IMSE-osien suunnittelua ja valmistusta ideasta tuotantoon, TactoTek tekee tiivistä yhteistyötä suoraan autoteollisuuden toimijoiden (OEM), brändien, sekä näiden alihankkijoiden kanssa. Vaativat asiakkaat edellyttävätkin, että OptoFidelityn testausmenetelmiä voidaan räätälöidä kulloiseenkin asiakastarpeeseen sopiviksi. Myös OptoFidelityn maailmanlaajuinen toimipisteverkosto ja paikallinen tuki maailman innovaatiokeskuksissa tukee erinomaisella tavalla autoteollisuuden tarpeita, OptoFidelityllä on toimistot USA:ssa, Euroopassa sekä Aasiassa.

”Olemme erittäin iloisia voidessamme tuoda yli kymmenen vuoden robottiavusteisen automaatiotestausosaamisemme TactoTekin IMSE-teknologian käyttöön ja että saamme olla osa TactoTekin älypintojen markkinoille saattamista,” huomauttaa Pertti Aimonen, OptoFidelityn toimitusjohtaja.

OptoFidelity tulee esittelemään testausmenetelmiään TactoTekin järjestämillä IMSE-teknologiapäivillä Oulussa 4.-7. kesäkuuta: https://tactotek.com/imse_days_20/

Tietoja OptoFidelitystä:

OptoFidelity on maailman johtavia älylaitteiden testausratkaisuiden toimittajia. OptoFidelityn ratkaisuita hyödynnetään älypuhelinten, tablettien, AR/VR-lasien, autojen ja älykkäiden teollisten laitteiden ja teknologian testauksessa. OptoFidelity on tunnettu uniikista kyvystään ymmärtää ja ratkaista asiakkaan testausongelmia teknologiaosaamisensa avulla. OptoFidelityn menestys pohjautuu syvälliseen mittausteknologian, robotiikan ja automaation osaamiseen, sekä asiakasorientoituneeseen lähestymiseen. OptoFidelity on toimittanut yli 5000 testausrobottia globaalisti. OptoFidelity on osa Shanghain pörssissä listattua CYG-konsernia (ChangYuan Group 600525.SS).