PassiveBolt® voitti arvostetun CES 2020 innovaatiopalkinnon TactoTekin® IMSE™ -teknologiaa hyödyntävällä älylukkojärjestelmällään

OULU, SUOMI (13. marraskuuta 2019) – PassiveBolt on palkittu CES 2020 innovaatiopalkinnolla CES Unveiled-tapahtumassa New Yorkissa marraskuun 7. päivänä. Yritys voitti erittäin kovatasoisen älykotikategorian Shepherd -älylukkojärjestelmällään, jossa TactoTekin IMSE-teknologiaa hyödyntämällä on laitteen älypinnalle integroitu useita eri ominaisuuksia. Shepherd tulee kuluttajien saataville alkuvuonna 2020. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.shepherdlock.com.

Shepherd-lukon älykuori, jonka rakenteessa yhdistyvät kosmeettinen pinta ja sähköiset toiminnallisuudet, on toteutettu IMSE-teknologialla. Mikropiirit, kapasitiivinen kosketussäädin, liitinrajapinta ja lukon tilan kertova LED-valaistus on painettua elektroniikkaa ja valettu IMSE-osan sisään.

“CES 2020 innovaatiopalkinto on PassiveBoltille suuri kunnia. Tämä on hieno vahvistus sille arvolle, jonka avaimeton älylukkoteknologiamme kodinomistajille tuottaa. Kosketuskomennot tuovat käytännöllisyyttä ja sensorit sekä tekoäly parantavat turvallisuutta”, sanoo Kabir Maiga, yksi PassiveBoltin perustajista. ”Teimme TactoTekin kanssa läheistä yhteistyötä toteuttaaksemme designvisiomme IMSE-teknologian avulla ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen.”

TactoTekin patentoimassa IMSE-teknologiassa painettu elektroniikka ja erilaiset komponentit integroidaan ruiskuvaletun kolmiulotteisen rakenteen sisään, luoden ohuita, saumattomia, elektronisia ja kustannustehokkaita älykkäitä rakenteita. Yritys lisensioi IMSE-teknologiaa valmistajille, jotka massatuottavat ja suunnittelevat osia asiakkailleen.

“PassiveBoltin menestys on osoitus heidän markkinoiden johtavasta designnäkemyksestään ja kyvystään tuoda tuo visio myös heidän tuotteisiinsa. TactoTek on ylpeä siitä, että Shepherd on markkinoiden ensimmäinen älykotituote, jossa on IMSE-teknologialla toteutettu älykäs pinta”, kommentoi Jussi Harvela, TactoTekin toimitusjohtaja.