TactoTek, Geely Design ja CEVT aloittavat autojen sisätilasuunnitteluprojektin rakenteellisen elektroniikan avulla

Geely Design etenee muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) sovellusten suunnittelussa älykkäisiin sisäpintoihin yhdessä CEVT’in kanssa

OULU, SUOMI / GÖTEBORG, RUOTSI (20. helmikuuta, 2019) – TactoTek®, Geely Design ja CEVT julkaisivat tänään aloittaneensa yhteistyön älykkäiden pintaratkaisujen kehittämiseksi useille CEVT’in emoyhtiön, Zhejiang Geely Holding Group, omistamille automerkeille. Parhaillaan käynnissä oleva projekti on yksi monista aiesopimukseen kuuluvista projekteista yritysten välillä.

CEVT kehittää uutta teknologiaa useille brändeille Geely Groupin liiketoimintaryhmässä, jonka yhteenlaskettu ajoneuvojen tuotantomäärä ylitti 2,15 miljoonaa vuonna 2018. CEVT’in kehittämä rakenne, Compact Modular Architecture (CMA), on yhteinen Lync & Co ja Volvo XC 40 kanssa, ja se tullaan ottamaan käyttöön myös tulevissa Geelyn malleissa.

Autojen sisätilasuunnittelussa CEVT tekee tiivistä yhteistyötä sisarorganisaation, Geely Designin, kanssa. Geely Design on maailmanlaajuinen yritys, jolla on suunnittelustudioita Ruotsissa, iso-Britanniassa, Espanjassa, USA:ssa, sekä Kiinassa.

”CEVT’in fokuksessa ovat nimenomaan uudet innovatiiviset teknologiat. TactoTekin IMSE-teknologia mahdollistaa kevyiden ja ohuiden elektronisten pintaratkaisujen suunnittelun ja valmistuksen, niiden ollessa silti kauniita ja kestäviä ja jopa 75% vähemmän muovia kuluttavia perinteiseen teknologiaan verrattuna”, kommentoi SVP Didier Schreiber, CEVT’in innovaatioyksiköstä.

”Lisäksi, IMSE-teknologia mahdollistaa suunnitteluyksiköillemme aiempaa suuremmat vapaudet taiteellisen visiomme toteuttamisessa, sekä intuitiivisten toimintojen mahdollistamisessa tuotteisiimme”, jatkaa SVP Andreas Nilsson, Ruotsin Geely Design -yksiköstä.

TactoTek kehittää ja kaupallistaa IMSE-teknologiaa. IMSE-teknologia-alustaa ja sen suunnittelusääntöjä kehitetään jatkuvasti autovalmistajien ja heidän osatoimittajiensa kanssa tiiviissä yhteistyössä, jotta ne vastaavat autoteollisuuden tiukkoihin vaatimuksiin. TactoTek lisensioi teknologiaa ja osaamista osavalmistajille, jotta autovalmistajat (OEM) ja -brändit voivat alihankkia IMSE-osat suoraan nykyisiltä luottotoimittajiltaan.

”CEVT’in ja Geelyn kustannustehokas ja skaalautuva liiketoimintastrategia sopii erinomaisesti IMSE-teknologiaan. Yritykset voivat saman brändin alla helposti hyödyntää samoja valmistustyökaluja useisiin IMSE-osiin eri automallien välillä, ja silti räätälöidä pintaratkaisut ja elektroniset toiminnot mallikohtaisesti. Tällainen toimintamalli optimoi muotoilun ja insinöörityön nerokkaasti, koska muottiratkaisut ovat uudelleenkäytettävissä ja kustannukset voidaan näin minimoida”, kommentoi TactoTekin toimitusjohtaja, Jussi Harvela.