TactoTek® ja Lightworks GmbH aloittavat yhteistyön innovatiivisen valaistuksen suunnittelussa ajoneuvoihin

Lightworks lisää muoviin valetut valaistusratkaisut valikoimiinsa.

OULU, SUOMI / HOLZKIRCHEN, SAKSA (25. maaliskuuta, 2020) – Suomalainen TactoTek, muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) markkinajohtaja ja saksalainen, johtava autojen valaistusten suunnittelija ja valmistaja Lightworks GmbH julkistivat tänään, että yritykset alkavat tehdä yhteistyötä muoviin valettujen valaistusratkaisujen suunnittelussa. Yritykset tehostavat yhdessä muoviin valetun valaistuksen kehitystä ja käyttöä autojen sisä- ja ulko-osien muotoilussa ja toiminnallisuudessa.

“Valaistus on tärkeässä osassa yli 95 prosentissa asiakkaidemme IMSE-ratkaisuista. Muotoilussa, merkkivaloissa ja hälytystoiminnoissa käytetyissä ratkaisuissa suunnittelijat käyttävät valaistusta todella luovasti. Näin loppukäyttäjille voidaan tarjota lisäarvoa tuottavia ominaisuuksia. Lightworks osaa yhdistää erittäin ammattitaitoisesti asiakkaidensa toivomaa estetiikkaa ja muotokieltä valaistussuunniteluun ja optiseen tekniikkaan. Näin he pystyvät luomaan uuden ajan valaistusratkaisuja”, toteaa TactoTekin markkinointijohtaja Dave Rice.

TactoTekin IMSE-teknologiaan pohjautuvissa ratkaisuissa ledit ja niitä ohjaavat painetut piirilevyt on integroitu ruiskuvaletun muoviosan sisään. Lopputuloksena on erittäin ohuita, saumattomia komponentteja, joita voi muovata eri muotoisiksi ja valmistaa tehokkaasti massatuotantona.

”Ajoneuvoissa sisutukseen ja toiminnallisuuteen käytettävä valaistus on tärkeämmässä osassa kuin koskaan aikaisemmin. IMSE-teknologia yhdistää dynaamiset valaistustekniikat, koristeelliset autojen pintaratkaisut ja käyttöliittymät niinkin ohuisiin kuin kahden millimetrin paksuisiin, kolmiulotteisiin rakenteisiin. IMSE-teknologian avulla voimme täydentää monia tarjoamiamme valaistusratkaisuita”, toteaa Lightworksin perustaja ja toimitusjohtaja Michel Höfgren.

TactoTek luo kumppanuusverkostoa teolliseen muotoiluun ja tuotesuunnitteluun erikoistuneiden yritysten kanssa, jotka puolestaan toimivat autoteollisuudessa, älykoti-/IoT-, kodinkone- ja muilla markkina-alueilla. Kumppanuusverkoston tavoitteena on tehostaa TactoTekin IMSE-teknologian käyttöä eri teollisuuden aloilla