Yongsan lisää älykkyyttä autojen sisäpintoihin TactoTekin® IMSE™-teknologialla

Yongsan lisää älykkyyttä autojen sisäpintoihin TactoTekin® IMSE™-teknologialla

OULU, SUOMI/ULSAN, KOREA (16.12.2019) – Oululainen TactoTek ja korealainen Yongsan ovat julkistaneet, että Yongsan myy ja markkinoi tulevaisuudessa ajoneuvojen sisäosia, joiden valmistuksessa hyödynnetään TactoTekin IMSE™-teknologiaa. Sopimuksen mukaan Yongsan kehittää ja validoi ratkaisuja useisiin käyttötarkoituksiin, kuten esimerkiksi istuimiin, paneeleihin, häikäisysuojiin ja nahkaverhoiltuihin osiin.

Yongsan on tunnettu autoteollisuuden alihankkija, jolla on tuotantolaitoksia Etelä-Koreassa, Intiassa, Kiinassa, Japanissa, Vietnamissa, Meksikossa ja Yhdysvalloissa. Näistä tuotantolaitoksista käsin yritys palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti. ”TactoTekin IMSE-teknologia tukee suunnitteluvisiotamme sekä sitoutumistamme ympäristöystävällisiin tuotteisiin ja prosesseihin. Odotamme, että saamme hyviä tuloksia uusilla tuotteillamme päästessämme soveltamaan IMSE-teknologiaa useilla eri osa-alueilla autojen sisäosien suunnittelussa”, toteaa Yongsanin toimitusjohtaja ja tuotekehitysjohtaja Jaedock Yoo.  ”Asiakkaamme haluavat hyvin muotoiltua ja toiminnallista elektroniikkaa kaikkialle auton sisätiloihin. IMSE-teknologian avulla voimme integroida näitä ominaisuuksia sellaisiin paikkoihin, joita perinteisellä elektroniikalla ei voi toteuttaa. IMSE-osien rakenne vähentää huomattavasti muovin käyttöä. Osien valmistus perustuu vähän saastuttaviin ja lisäarvoa tuottaviin tuotantoprosesseihin.”

TactoTek kehittää, teollistaa ja lisensioi IMSE™-teknologiaa, jossa painettu elektroniikka ja erilaiset komponentit integroidaan ruiskuvaletun kolmiulotteisen rakenteen sisään. Pintaviimeistelyt vaihtelevat muovista tyylikkäisiin luonnonmateriaaleihin kuten puuhun. Yritys tarjoaa teknologiaansa lisensioitavaksi kahtena tuotteena, joita ovat IMSE Designer™ IMSE-osien suunnitteluun ja IMSE Builder™ IMSE-osien massatuotantoon, testaukseen ja laadunvarmistukseen. Autoteollisuudessa TactoTekin lisenssiasiakkaat massatuottavat IMSE-osia.

“Yongsan on arvostettu autojen sisäosien valmistaja. Heidän menestyksekäs suunnittelu- ja valmistusosaamisensa heijastuu yrityksen kasvavassa maailmanlaajuisessa liiketoiminnassa. Olemme erittäin iloisia siitä, että he puhuvat IMSE-teknologiaamme sisältävien ratkaisujen puolesta”, toteaa TactoTekin toimitusjohtaja Jussi Harvela.